NEVYZVEDNUTÍ OBJEDNÁVKY DOBÍRKOU

Na základě špatných zkušeností s některými zákazníky jsme nuceni zavést pravidla jako jiné internetové obchody. V případě, že kupující neuvede důvod k nevyzvednutí zásilky nebo o zboží již nemá zájem, je objednávka zrušena. Protože však kupující nezrušil objednávku předem a na straně prodávajícího vznikly náklady spojené s dopravou zboží. Dle platných zákonů ČR je dodavatel Hooc.cz - Filip Holcman oprávněn účtovat skutečně vzniklé náklady na odeslání zásilky konečnému zákazníkovi.

S okamžitou účinností začínáme na tomto právu trvat a náklady budou vždy vymáhány nejprve upomínkou (e-mailem zadaným v kupní smlouvě - objednávce). Pokud pohledávka nebude uhrazena, budeme muset podstoupit další kroky.

Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky předáváme firmě D.A.S.,, která se bude vymáháním dluhu zabývat a přičte si náklady s tím spojené. Tato firma bude zákazníka kontaktovat a informovat o dalším postupu při neuhrazení dluhu. Tyto náklady vždy jdou k tíži dlužníka a mohou se podstatně navýšit o poplatky za soudní řízení.
 

Níže uvádíme orientační náklady, které nám nepřevzetím zboží vznikají. Prodávající požaduje uhradit pouze poštovné ve výši sjednané v objednávce na:

Číslo účtu: 670100-2205880645
Kód banky: 6210 (mBank)
VS: Vaše číslo objednávky nebo zasláním poštovního poukazu na stejný bankovní účet

 

Současné skutečné náklady:

    poštovné - cca 80 až 180 Kč (balík České pošty) - vymáháno po kupujícím v případně nevyzvednutí
    mzda expedičního oddělení - 80 Kč
    svoz na poštu - 30 Kč
    administrativní náklady - 90 Kč

 

Zákazníci, kteří si objednají zboží a dobírku následně nevyzvednou, budou zveřejněni v registru nespolehlivých nakupujících do té doby, než uhradí dlužnou částku. Těmto zákazníkům nelze na našich ani jiných partnerských e-shopech zasílat zboží na dobírku. Z registru budou vymazání okamžitě po uhrazení vzniklé škody (poštovné) a po objednání jedné objednávky s platbou předem na náš účet. Po té lze opět objednávat na dobírky.

Náhrada škody dle občanské zákoníku ČR
Smlouva mezi e-shopem a zákazníkem vzniká už v okamžiku, kdy Vám zákazník zašle svou "objednávku". Obě strany jsou touto smlouvou pak vázány a zákazník je povinen si zboží převzít (neuplatní-li například 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy). Pokud si zákazník zboží nepřevezme, ocitá se v prodlení věřitele a podle §522 obč.z. je povinen uhradit Vám náklady, které Vám vznikly (tedy poštovné apod.). Takto vzniklé náklady je možné samozřejmě vymáhat.

Lze se odvolat na 14 denní lhůtu?
Mnoho zákazníků si myslí, že nepřevzetím balíku využívají své spotřebitelské právo vrátit zboží do 14 dní bez udání důvodu. Tato zákonem daná lhůta se však začíná počítat teprve ode dne převzetí zboží. Nevyzvednutí balíku je proto ze zákazníkovy strany jednoznačným porušením uzavřené kupní smlouvy a obchodních podmínek, které zpravidla říkají, že „obchodník dodá“ a „zákazník převezme“.

Odeslat článek známému   Vytisknout